May 13, 2012

Kako provesti jedno pre podne u Helsinkiju


Odlično mesto za početak dana je bar Atelje ( isto se piše i na finskom ), u hotelu Toranj (Torni). Služe prekrasna pića, uz koje se može uživati u čarobnom pogledu na grad. Bar Atelje je izvrsni vidikovac ali i važno sastajalište. Ako ste u Helsinkiju sa malo para, to nije prepreka da uživate u morskom vazduhu predivnog Helsinkija. Ovaj grad je poznat po tome što je jedan od retkih metropola koji se siguran, kako preko dana, tako i uveče. Restorani i ostali noćni život smešteni su uglavnom u centru grada. Za Fince se uglavnom misli da su tihi i uzdržani, ali kada je muzika u pitanju, tu su veoma neposredni i bučni. Karaoke klubovi su zato najpopularnija mesta u Finskoj, pa  i u Helsinkiju, a  pevaju se u mnogim restoranima u centru i van njega. Finci se tako dobro zabavljaju. Za brzu klopu s’ nogu preporučujem  TinTinTango. Ovde se služe i klasičan doručak, ručak i večera, i  to ceo dan, pa tako, i ako nedeljom ustanete kasno, kad god da svratite, doručak vas čeka.
Pogled sa hotela Toranj na juzni deo Helsinkija, levo toranj crkve Sv, Jovan, desno toranj crkve Mikael Agricola
Kahvi / tee/ mehu ja croissant marmeladi  (kafa / čaj /sok i  kroasan marmelada), je tipičan doručak, a porcija je velika da se baš najedete… ovo zadovoljstvo košta oko pet evra. Ovde vam mogu oprati i osušiti odeću, za kratko vreme dok ste u sauni. Posle toga se osećate vedro, relaksirano, čisto i  spremno za novi izazov.

Nedeljno jutro u Helsinkiju je tiho i mirno. Iz autobusa  se tada lako  gleda buđenje grada. Upijajte svaki delić i neka vam sva čula uživaju, a tada, dok vas opijaju mirisi ovog grada, uputite  se prema železnickoj stanici gde ćete iza naići na divan zaliv Töölö (Töölönlahti ). Tu počinje središnji park koji se nastavlja kilometrima  prema severu. Jutarnja  šetnja po plaži Tokoi, koji se nalazi u blizini zaliva Töölö, gde oko vas  mnogi upražnjavaju jutrnji dzoging,  neki šetaju svoje ljubimce a neki samo uživaju u pogledu, je čarobna. Dok oko vas plove čamci,  pogled vas vodi do gradskog pozorišta i Hakaniemi plaže. Ovo područje se dugo planiralo, a prve nacrte je osmislio arhitekta Alvar Aalto, koji je  dizajnirao i  kuću Finlandia. Na obalama ovog zaliva, nalaze se mnoge važne finske zgrade, i malo po malo ovaj deo grada postaje središte kulturnog života grada. Divno je što sa ovog zaliva možete videti i toranj Narodnog  muzeja, koji skriveno izviruje, kao i novu Opersku kuću. Celim krajolikom dominira zgrada parlamenta. Dok idete ovom maršutom, koju vam toplo preporučujem posle  jutarnjeg vidikovca, doručka i saune, sledeće  što ćete videti je  Muzej savremene umetnosti, koji se smestio između kipa Mannerheima  i stare poštanske zgrade. Muzej je osmislio, takođe čuveni  Steven Holl. Pored njega je narastao medijski koncern Sanoma, čija staklena konstrukcija odbija svetlost i  odražava prelepu okolinu. 
Eto, u ovoj jutarnjo - dnevnoj šetnji, ukoliko ne kupujete suvenire i sladoled, potrosićete samo 5 evra, a zauzvrat napuniti srce i dušu.
Park pored zaliva Töölö


Opera


Park


9 Komentari / Kommentit:

Poslao sam Vam mejl, pa Vas molim da mi napisete kako i kojim putem je moguce putovati za Finsku, a bez da je preko neke agencije sa uplacenim boravkom, iako sam i to retko vidjao u ponudi, mada iskreno, ne znam zasto. Branislav, Beograd.
PS: Blog je odlican i samo tako nastavite jer ima dosta informacija, koje su preko potrebne ljubiteljima ove lepe zemlje.
Zamolio bih Vas za neki tekst o sauni.

Hvala na lepim recima.Nadam se da ste zadovoljni odgovorom u mejlu.O sauni cu pisati uskoro.Pozdrav.

Kao da sam se prosetala ovim divnim gradom. Svidja mi se sto je ova pricica prozeta nitima licnog, a ne samo sturim informacijama.

Mi se tek pripremamo na put za Finsku u Julu ali na samo 4-5 dana....

Genijalno, zelim vam lep i nezaboravan boravak u Finskoj. Ako vam zatreba neka informacija, javite mi se na mejl.

Moже ли неки текст о младима средњошколцима/студентима и њиховом стилу и начину живота ...

Bice uskoro, hvala vam sto posecujete moj blog....

Ja sam već 3. put u Finskoj i jednako uživam kao i prvi put... jednostavno volim ovu zemlju i ljude koji žive u njoj. Imam mnogo prijatelja ovdje, svi su jako prijatni i raspoloženi za druženje. Naravno, postoji velika razlika u temperamentu i načina komunikacije... mi, južnjaci, mnogo smo otvoreniji i emotivniji, što nas čini i lakšim za kominikaciju. Tarja, zanima me, kako mogu da stupim u kontakt sa vama, da mi predložite neke zanimljivosti, jer moji prijatelji (finci) i ne znaju mnogo toga što bi me moglo zaintegrirati (uglavnom su svi putovali svugdje po svijetu, a njihova zemlja im je ostala neistražena). :)

Kada me budete Tomo kontaktirali, napisacete mi koji grad ili deo Finske vas zanima, pa cu vam rado dati svoje predloge. Imate na ovom blogu u gornjem desnom uglu zeleni koverat i tu vam je moja adresa...Pozdrav.

Post a Comment