Oct 28, 2013

Trenutak kreativnosti



Sećam se, kada su moje ćerke bile male, tada  kompjuteri nisu bili u masovnoj upotrebi, već su slobodno vreme provodile igrajući se, baveći se nekim lepim aktivnostima…jedna je svirala klavir i išla na klasičan balet, drugu to nije zanimalo, već je volela jezike, tenis…ali ono što smo zajednički volele je kreativno izražavanje, i tu smo volele da seckamo, crtamo, lepimo, šijemo lutkama haljine, pravimo čestitke, ukrase za jelke, nakit od raznih perlica, figurice od gline, a pred rođendane sam im pravila glatku masu od ratluka i prah šećera, kupila prehrambene boje, kojima bi one tu masu bojile, i davala njima da prave razne figurice i dekorišu svoju tortu itd. Tada bismo pustile muziku, pevušile i često ne bismo videle da je već pao mrak. 

Veoma često su nam se pridruživali i njihovi drugari i drugarice, što iz škole, što iz komšiluka, pa smo se baš zabavljali. Ta crta kreativnosti je i danas prisutna kod moje dece iako su već studenti, a eto, starija ćerka, koja je na master studijama arhitekture u Milanu, i dan danas stalno nešto crta, pravi, kreira i sigurno je da taj neki  gen vuče iz detinjstva.  Mlađu zanima genetika, dnk, forenzika i takve stvari, ali je takođe kreativna što pokazuje njen pasionirani hobi, umetnička fotografija….i tako, neka se deca bave kompjuterima, i igricama, i facebook-om, nemojte im braniti, ali da to ne bi dobilo drugu krajnost, moraju imati balans u realnim lepim stvarima, a ne samo da žive virtuelnim životom…iako nemam malenu decu sa kojima bih danas seckala i igrala se, to nadomešćujem na radnom mestu, sa decom u školi, a evo, danas sam se kod kuće, malo igrala finskim motivima, jer me je, dok sam lakirala nokte u plavo, ta boja asocirala na zimsko zvezdano nebo, sneg i naravno, moju Finsku…


…eto, možete sa svojom dečicom provesti lepo i kreativno vreme, jer nekako, lično mislim da je kreativnost i bavljenje lepim, kao efekat leptira…ako decu naučite da nešto prave, da  budu kreativni i da uživaju u lepom i stvaralačkom, onda će želeti i da njihovo okruženje bude lepo, bez uništavanja klackalica na igralištu, bez razbijanja klupa u parku, lomljenja mladih stabala…već divna oaza u kojoj će svi uživati.

Uzela sam foto papir A4  formata, jer ima glatku, sjajnu stranu, i jer je čvršći od običnog papira. Nacrtala sam zimski motiv, konture pojačala plavim flomasterom i krenula da nebo bojim plavim lakom za nokte. Dok je lak još bio neosušen, posula sam ga plavim sjajnim prahom, kako bi se prah zalepio po laku i eto...na kraju sam ga upropastila neubedljivim pahuljama, belim lakom, ali dobro,važna je igra :)

Meda i ja poziramo

3 Komentari / Kommentit:

Možda je zapravo ta vaša kreativnost i dijete u vama (slika s medom), doprinijela da i pored dvoje odrasle djece djelujete tako nježno, privlačno i milo.

Ja sam mislila da imate oko 30 godina na nekim slikama,kad vidim 2 odrasle djece. :D komplimenti. :)

Post a Comment