Mar 30, 2014

Finski predstavnik Pesme Evrovizije 2014

Pesma Evrovizije, ove 2014. godine, održaće se u Kopenhagenu, glavnom gradu Danske,  pod sloganom “Join us (Pridruži nam se). Zaslugu, da Danska ove godine bude domaćin, ovoj zemlji je donela mlada i preslatka Emmelie de Forest, sa pesmom Only teardrops. Ova pesma je zaista bila jedna od mojih favorita, pored  Norveške i Holandije….nije sad da je to samo zato jer su to severne zemlje, naprotiv, uvek se rukovodim pesmama, a ne zemljama. Recimo, prošlogodišnja finska predstavnica Krista mi se nije dopala ni malo, i uopšte nisam navijala za pesmu i pored ogromne ljubavi prema mojoj Finskoj. Sms glas sam dala Norveškoj.


Danska je prošle godine pobedila u Švedskoj, baš kao i 2000 godine, kada su isto tako danski predstavnici Olsen brothers, pobedili u Švedskoj, sa pesmicom Fly on theWings of Love, koja je, po mom misljenju, daleko od pobedničke pesme. Za razliku od te godine, Danska je prošle godine odnela zasluženu pobedu. Pre ovoga, Danska je pobedila još i daleke 1963. godine.

Ove godine, takmičenja će se održati 6. i 8. maja, kada su na programu polufinala, i 10. maja kada će se održati veliko finale. Takmiče se 37 zemalja.

Finska je nacionalni izbor za svog predstavnika, imala 1. februara 2014. godine.

Predstavnici Finske, nastupiće druge polufinalne večeri, 10. maja, kao 8. po redu, Inače, od uvođenja polufinala  2004. godine, Finska je propustila četiri finala: 2004, 2005,2010 i 2012.
 
Iskreno, kada sam pratila ovogodišnji UMK 2014, (finski nacionalni izbor za predstavnika Evrovizije) na YLE kanalu, i videvši 12 predstavnika, od kojih niko nije poznat inostranoj javnosti,  imala sam nekih par ličnih favorita, ali i par pesama za koje sam znala unapred da,  ako pobede na finskom takmičenju, da im je  šansa da pobede na Evroviziji u Kopenhagenu velika samo ukoliko sve zemlje učesnice odustanu, a ostatak Evrope bude gluv, pa sam u sebi molila Boga da mi to ne radi, kako ne bih crvenela od užasa,  dok traje prenos iz Kopenhagena. Prva eliminacija je ostavila samo osam finalista u igri, i neki od mojih omraženih su već ïspali...(hvala ti Bože), ali je ovih osmoro takođe imalo svoje crne i bele varijante. Konačan sud su davali gledaoci kao i žiri, gde su bili Redrama, Aija Puurtinen, Toni Wirtanen i Tomi Saarinen.

Osam finalista bili su:

Madcraft – Shining bright
Clarissa ft. Josh – Top of the world
MIAU – Love/Drug
Mikko Pohjola – Sängyn reunalla
Softengine - Something better
Hanna Sky – Hope
Hukka Ja Mama – Selja



Kada je došlo finalno veče, razočarala me je činjenica da Finska, koja ima toliko talentovanih izvođača, dolazi u situaciju da mora da bira jednu od 8 ponuđenih pesama, među kojima  nije bilo ni jedne koja bi nekoga “oborila s nogu”…ali hajde…baš sam pažljivo slušala sve pesme, trudeći se da ih doživim najbolje što mogu. Moj opšti utisak je, na kraju svega, i pored najbolje volje bio veoma jadan. Neki bolji utisak, ostavili su mi Lauri i Mikko, ali na kraju su ipak pobedili mladići iz grupe Softengine, sa pesmom Something better. Konačni redosled je bio ovakav:

2.Mikko Pohjola – Sängyn reunalla
3. MIAU – Love/Drug
4.Hukka Ja Mama – Selja
5.Lauri Mikkola – Going down
6.Clarissa ft. Josh – Top of the world
7.Hanna Sky – Hope
8.Madcraft – Shining bright




Inače, grupu Softengine, iz mesta Seinäjoki, čine petorica mladića: Topi Latukka, Ossi Mäkelä, Eero Keskinen, Henri Oskár i Tuomo Alarinta. Grupa postoji od 2011. godine. Sve u svemu, pesma, po mom misljenju nije ništa posebno, ali bilo je mnogo gorih, pa sam u tom smislu zadovoljna. a i poštujem izbor stručnog žirija i publike, pa ću navijati i za njih.

Softengine

Na žalost, od bivših jugoslovenskih republika,  ove godine se, iz finansijskih razloga, u Kopenhagenu neće naći Srbija, BiH i Hrvatska, a ostalima želim puno sreće…Sergeju, Tinkari, Tijani..i naravno, grupi Softengine.


Ono što sam primetila po finskim evrovizijskim forumima je to da su veoma tužni što Srbija ne učestvuje, jer vole balade koje dolaze od srpskih predstavnika. Svuda se čuje … Harmi, ettei Serbia ole mukana…  ( Šteta što Srbija ne učestvuje)…ali šta da se radi…biće bolje…
 
Ja sam preslušala sve ovogodišnje pesme i retko koja mi se dopala na prvo slušanje, osim švedske pesme, koja mi je ubedljivo najlepša, iako mi se dopadaju i austrijska, ukrajinska, nemačka i italijanska (pri tome što se uopšte ne obazirem da li predstavnik Austrije muško ili žensko, jer mi se pesma dopada, a ona je najbitnija)…tako da, ove godine navijam za sve njih…i Fince…iz patriotskih razloga, (iako ova pesma nije najsrećnije rešenje), ali  ako mi se još koja pesma u međuvremenu dopadne, neću se ustručavati da i njoj dam sms glas…ma, neka pobedi najbolji, to je najpravednije.






We found something better.



Vis-à-vis estranged and we got close.

Trust full of lies, sure how it goes, they told,

while knowing nothing at all.

Talking loud ’bout future in our hands.

Exchanging dreams and how they’ll last, no no,

still knowing nothing at all.



But we found something better.

plain answer however,

for I’ll not surrender.

We found something better.



All these words reflected back to me.

All these words, I’m buying, why?

All these words, the lives grand mystery.

All these words a sweet white lie!

All these words she meant to say to me.

All these words against my faith.

All these words, before she passed away.

All these words, will never never never change.



We found something better.

plain answer however,

for I’ll not surrender.

We found something better.

We found!

We found!

We found!

We found, we found, we found, we found! We found!

0 Komentari / Kommentit:

Post a Comment