Dec 17, 2017

Iz finskih časopisa ( članak broj 1 - Tarja Turunen)


Dragi čitaoci mojih tekstova, od danas uvodim novu rubriku ”Iz finskih časopisa”, pored dve koje već postoje odavno…”Video priča” i “Srpsko-finski rečnik”,  koje su vam se dopale i koje imaju veliki broj pregleda. Od prevoda tekstova iz finskih časopisa, najviše će biti onih koji se tiču poznatih ličnosti, koje su poznate širom sveta, a koje i u našem regionu imaju veliki broj obožavalaca. 


U današnjem prevodu, objavićemo intervju Tarje Turunen, koji je dala 8.novembra 2017. godine, finskom  listu ”Iltasanomat” (Večernje novosti). U njemu govori o karijeri, porodici i predstojećem Božiću.


Naslov

Uusi koti paratiisisaarella (Novi dom na rajskom ostrvu)


Podnaslov

Laulaja Tarja Turunen paljastaa IS:lle, että hän on perheensä kanssa asunut jo pari vuotta Antiguan saarella.

(Pevačica Tarja Turunen otkriva za list Iltasanomat, da je sa svojom porodicom živela nekoliko godina na ostrvu Antigva)


Tarja Turunen, naša međunarodna zvezda, već dvadeset godina je građanin sveta, ali ovaj svetski putnik ima i svoj dom. Više od deset godina živela je u domovini svog supruga u Argentini, ali pre nekoliko godina napustili su živopisno pulsirajući Buenos Aires. Novi dom pronašli su u rajskim krajolicima na Karibima.

- Živeli smo na ostrvu Antigva duže od dve godine. Želeli smo da pobegnemo od buke milionskog grada. Antigva je zaista tiho ostrvo. -Tarja otkriva novu situaciju u svom životu.

Antigva je takođe očarala i Tarjinog muža Marcela Cabulija i njihovu petogodišnju ćerku Naomi.

 - Antigua ima sopstvenu energiju koja vas smiruje, ali takođe i inspiriše. Obe stvari su važne. Poslednjih godina odlazimo sa jednog mesta na drugo, bez vremena za zaustavljanje.

Tarji je bio potreban miran život na ostrvu, kao protivteža stalnim zahtevima putovanja.

- Ovde se samo fokusiramo na najvažnije stvari u životu, kao što su porodica, dom i mir koji vas okružuje. To je sve što vam treba. -  kaže pevačica.

 - Divno je imati mesto gde se stvarno možete zaustaviti i imati vremena za svoje sopstvene misli. Antigva nudi mom boravku potpunu zaustavljenost, jer nema ni jednog jedinog tržnog centra za provođenje vremena.


Tarja je iskoristila kreativnost inspirisanu Antigvom, tako što je više učestvovala u produkciji njene muzike i pisanju pesama. Njen Božićni album “From Spirits &Ghosts: Score for Dark Christmas” izlazi sledeće nedelje.

 - Dok sam snimala  album, gledala sam tirkizno plavo more. Možda nije baš uobičajno da Božićne pesme pišete u letnjem periodu na Karibima, ali zbog rasporeda, tako smo morali. Pesma zvana “Together”, koja je komponovala za ovaj album, posebno je napravljena za one koji su sami na Božić. - Božić dolazi svima, hteli mi to ili ne, ali nije svima Božić proslava radosti. Takođe je puno usamljenosti i patnje za Božić. Album je taman za Božićni album i karakteristike poznatih pesama pretvorene su u verzije koje se razlikuju od konvencionalnih.

 Božić je dobio novo značenje u Tarjinom životu tek nakon rođenja ćerke.

 - Izgubila sam majku 2003. i nakon toga Božić je potpuno izostao iz mog života. Božić uopšte nisam osećala kao Božić i više nisam osećala da treba da ga slavim. Tek sada sam počela da ponovo doživljavam Božić, preko moje ćerke.

Tarjin poslednji nastup na turneji „Raskasta Joulua“ je nedelju dana pre Badnje večeri, a nakon toga ima koncert  u Ukrajini.

- Poslednji nastup pre Božića je 21. decembra. Nakon toga ćemo imati izuzetan Božić jer ćemo ga proslaviti u Njujorku. Želim da Naomi vidi sve božićne svetiljke. 

Uprkos međunarodnom načinu života Tarja želi da usadi ćerki finsku tradiciju. 



- Naomi voli da bude u kuhinji kada pečemo medenjake i Božićne kolače Joulutorttu. Ona je vrlo živahna i voli da pravi razne stvari svojim rukama. Takođe pokušavamo da upražnjavamo i Božićnu saunu, ali to ne možemo uspeti svakog Božića.
Naomi i dalje veruje u Deda Mraza, otkriva mama. Porodične životne promene nastaviće se iduće godine. 

-Vratićemo se u Evropu, jer imamo nameru da izgradimo kuću u Španiji.

Pokušali su prošle godine da žive u iznajmljenom stanu u Španiji, u blizini Malage. Njihov vlastiti dom biće izgrađen  na jugu Španije.

- Ne želimo da budemo  ni u jednom velikom gradu. Moj put za posao biće lakši jer mogu leteti glatko od Malage ka svim pravcima. 

Sada su se navikli na španski način života i birokratiju. Pored kuće u Španiji, zadržaće i kuću na Karibima kao još jedan dom. 

- Nećemo to dati, kuća je postala jako važno mesto za nas. 

Tarja je stigla do četrdesete godine u avgustu. Njen četrdeseti rođendan slavljen je u kući u Španiji, a par ju je iznajmio za porodicu i prijatelje koji su došli iz celog sveta.
- Nikada nisam nakon svadbe imala veliku zabavu ni za šta. Naše venčanje bila je poslednja velika zabava koju smo imali otkad smo zajedno.- kaže pevačica koja se udala 2003. godine.

Zabava je sama po sebi bila najbolji mogući rođendanski poklon. Mnogi su gosti prvi put videli Tarju posle mnogo godina.

- Puno je ljubavi, smeha i suza trajalo danima, ustvari celu nedelju, budući da su neki od voljenih ovde ostali celu nedelju. Rođendan svih vremena, rekla bih, i jako sam zahvalna što smo imali priliku za takvo divno druženje. 


Akumulacija starosne dobi povećala je Tarjinu volju da se više brine o sebi.



 - Stvarno sam mislila da će mi zadnjica, kada uđem u četrdesete godine biti mnogo veća, ali sada radim više nego ikada pre i sigurno sam sada u boljoj fizičkoj formi nego što sam ikada bila. 


Tarja se dosta kreće sa svojim suprugom. 

- Marcelo će uskoro napuniti pedeset, ali čovek je u boljoj formi nego ikada ranije. Lako je živeti život na otvorenom u Antigvi. - Trčimo i krećemo se u prirodi svaki dan. Tokom dana je jako vruće, mene vrućina izluđuje, pa tada ni ludi ljudi ne trče, ali rano ujutru ili kad pada noć, tada je dobro biti napolju.


 Lepota za Tarju znači i  suočiti se sa starenjem.


 – Naravno, imam bore na licu, ali moji dragi fanovi govore mi da bi želeli da izgledaju kao ja, kada budu imali četrdeset godina.

 Malo pre četrdesetog rođendana, Tarja je operisala nos.

 - Nos izgleda isto kao i pre, nisu radili ništa oko spoljašnjeg izgleda, ali je unutrašnja korekcija bila neophodna. Tokom prethodnih godina mnogi su mi lekari preporučivali da unutrašnja hrskavica treba da se poravna. Stalno sam imala infekcije sinusa. Unutrašnja hrskavica je bila krivudava i to je počelo da mi otežava disanje. Intervencija u Španiji je dobro prošla i sada mogu mnogo bolje da dišem. 

Petogodišnja Naomi Cabuli Turunen nasledila je majčinu muzikalnost. 

- Ona ima mnogo talenata. Pleše, peva i svira. Ona je htela da počne da svira klavir sa četiri godine.- Tarja se smeje.
 - Naomi je takođe  dobra i u likovnoj umetnosti, crta i slika. Ja tu uopšte nisam talentovana, ali je izgleda taj dar nasledila od mog tate koji jako dobro slika, a u familiji sa tatine strane ima i mnogo nastavnika likovne kulture
 
Tarja i Naomi
Sada, nakon polaska u školicu, Naomi ne putuje uvek sa njom, već provodi više vremena kod kuće sa tatom.

- Namu ( Naomi) je dete koje nije zahtevno. Ona ne traži stvari i ne uzima ih zdravo za gotovo.- procenjuje majka. 

Tarja Turunen se sredinom decembra vraća na finsku scenu sa četiri koncerta Raskasta Joulua. Na ta četiri koncerta će pevati zajedno sa bivšim kolegom iz grupe Nightwish, Markom Hietalom. Njih dvoje nisu bili zajedno na bini još od nastupa u helsinškoj Hartwall Areni pre dvanaest godina, a sada će prvi put nakon toga pevati u duetu  u Elenia Areni 14. decembra u finskom gradu Hämeenlinna. Trenutak će zasigurno biti istorijski za mnoge ljubitelje Nightwisha. 

- Nemam ništa protiv da izađem na pozornicu sa Markom, koji je još od samog početka u projektu Raskasta Joulua. Zajedno ćemo napraviti lepu muziku i istovremeno ćemo doprineti da se mnogi ljudi u publici rasplaču. Možda se i ja rasplačem.- reče Tarja. 

-Sa neizvesnošću čekam da vidim kakva će me osoba primiti nakon 12 godina. Znam samo da to neće biti ista osoba kao kad smo bili u bendu, jer su nam se desile velike promene u životu.

 U intervjuu za ”Iltasanomat”, u oktobru, basista-pevač Hietala izjavio je da će Tarju dočekati toplim zagrljajem kad se vide u decembru.Tarja, koja je živela u inostranstvu, veći deo svog odraslog života, misli da će ona i to nadmašiti. 

- Danas sam tako u ne-finskom kodeksu ponašanja da sam se navikla i da se  poljubim s prijateljima, pa će Marko verovatno dobiti i poljupce u obraz.-kaže Tarja.

Oni su zasebno otpevali svoje delove za duet Ave Maria na albumu Raskasta Joulua IV, tako da još nisu ovo izveli zajedno. 

- Ja sam svoj deo otpevala na Karibima a Marko očigledno u Finskoj, ali na pozornici ćemo pevati zajedno. 

Tarjina porodica neće putovati s njom na sve Raskasta Joulua koncerte, ali će doći i videti mamu u nekom gradu. 

- Namu ( Naomi) će u isto vreme videti i dedu i ostale rođake.- priča Tarja
 



2 Komentari / Kommentit:

Neverovatna umetnica. Diva jedinstvenog talenta. Istinski uzivam u njenim izvedbama. Njeni solo albumi su jako kvalitetni, mada moram priznati da me njeni rani radovi sa bendom jednostavno odusevljavaju. Njen glas i fantasticno skrojena muzika mi u odredjenim momentima izazovu suze. Pravi finski brend;) Pozdrav! Jovana

U pravu si draga Jelena. Tarja je zaista posebna, i kao umetnik i kao osoba.

Post a Comment