Arja Pulliainen, specijalni
savetnik u finskoj Agenciji za bezbednost saobraćaja, pre par dana, izhavila je
da će putnici na aerodromima Finske morati dolaziti na vreme na aerodrom, kako
se zbog novih pravila ne bi dešvala kašnjenja u avio saobraćaju. Naravno, ova
nova pravila ne važe samo za Finsku.
Naime, putnici bi trebalo da se
pripreme za duge redove na aerodromima, na mestima bezbednosnih provera, zbog
novih propisa EU, koji će se od 31. januara primenjivati na aerodromima. Ovi
propisi se tiču tečnih materija koje se unose u avion.(tečnosti, gelovi,
aerosoli, lekovi u tečnom obliku, hrana za bebe, prehrambeni proizvodi u tečnom
obliku, šamponi, parfemi, maskare, kreme, ulja i mleka za telo, gelovi,
dezodoransi i sve flašice pod pritiskom, paste za zube...itd), koji će biti
analizirani najmodernijim skenerima za tečnost, LS10 (liquid scanner).
Propisi o tečnostima koja mogu da
se nose u ručnom prtljagu će ostati isti, ali će nove provere biti obimnije i oštrije.
Aerodrom u Helsinkiju se već pripremio za nove,
rigoroznije provere tečnog prtljaga, jer je kupljen veliki broj skenera, od
kojih su neki spojeni sa rendgen aparatima, dok su neki i
odvojeni.
Ovi aparati najnovije
tehnologije, razvijeni od strane eminentnih istraživača, jasno će moći da
odvoje opasne od bezbednih tečnosti, što je jedan veliki korak u suzbijanju
terorističkih aktivnosti u civilnom avio saobraćaju, jer se više eksplozivne i
zapaljive tečnosti neće moći ilegalno uneti u avion. Ovi skeneri rade na bazi
dve tehnologije. Prvo se skenira ambalaža, bilo providna ili neprovidna,
staklena, metalna, plastična itd, a nakon toga sledi i ultrazvučno skeniranje sadržaja.
U roku od 3-4 sekunde aparat registruje tečnost i vraća informacije o hemijskim
svojstvima, kao i to, da li je bezbedna ili nije.
Svi se sećate, na sreću, osujećenog
terorističkog plana, u Engleskoj, kada je grupa terorista nameravala da digne par avona u
vazduh, koristeći tečni eksploziv, ručno napravljen. Posle ovog događaja, unos
tečnosti u ručnom prtljagu je ograničen
na 1 litar po putniku, s tim što moraju biti
razdvojeni na pakovanja od 100 ml, i to svaki mora biti upakovan u adekvatnu
plastičnu neprovidnu ambalažu.
Ovaj skener, koji je pre nekog
vremena odobren od strane EU, već je dobio mnoga priznanja za inovativnu
tehnologiju, jer uspešno integriše radio frenkvenciju i ultrazvučnu tehnologiju
u neinvazivnoj proveri tečnosti, uz to, veoma brzo i precizno.
2 Komentari / Kommentit:
Vlasnik firme je lobirao da se ovo uvede i sad ce zaraditi milijarde, zbilja nema potrebe za ovime. Naime zaposlenici zracne luke su gotovo nikako kontrolirani i oni mogu doci do aviona s cim god oce.
Ne zalazim u potencijalne mracne strane eventualne price o lobiranju, ali sam generalno za svaku vrstu preduprede stradanja nevinih ljudi koji putuju avionom. Ovo nista ne kosta putnike, i samim tim, mislim da ce se svaki putnik osecati bezbriznije i spokojnije, kada zna da postoje velike mere sprecavanja teroristickih radnji na civilnim aerodromima.
Post a Comment