Marimekko je najpoznatija finska kompanija sa sedištem u Helsinkiju, koja je napravila važan doprinos svetskoj modi i dizajnu. Oni su posebno poznati po jarko obojenim štampanim tkaninama i jednostavnom stilu, koji se koristi u proizvodnji ženske odeće, obuće, tašni, nameštaja, pa sve do automobilske industrije. Osnovni motiv na šarama je cvet maka.
Ali Marimekko nije samo najpoznatiji finski brend, već je i svetski poznat, pa je čak i Žaklina Kenedi kupila sedam Marimekko haljina, a nosila je jednu i na naslovnoj strani Sports Illustrateda.
Marimekko je počeo kasnih 1940-ih, kada je finski par, Viljo i Armi Ratia, kupio Printex, fabriku koja proizvodi štampani tekstil. Kompanija je napravila pravu revoluciju u svetu kada je finski dizajner Maija Isola napravila "Unikko" print cveta maka i postala najpoznatiji Marimekko dizajner svih vremena.
Nekoliko najpoznatijih finskih dizajnera su radili i rade za Marimekko, ali Maija Isola, Vuokko Eskolin-Nurmesniemi, Annika Rimala…su možda najpoznatiji.
Od svog osnivanja, Marimekko se oslanjala na inovativne hrabrosti mladih i talentovanih dizajnera. Marimekko kreacije imaju jak i prepoznatljiv izgled .
Finska ima 3 velike Marimekko fabrike i mnogo prodavnica u mnogim svetskim metropolama na svim kontinentima.
Ja imam u svojoj kolekciji mnogo
njihovih proizvoda, ali su mi ova tašna i kaput/pelerina najomiljeniji.:) Kaput jeste bio neverovatnih 480 evra, ali vredi svake pare, nosim ga godinama i mnogo ga volim, a toliko je topao i prijatan zbog sastava devičanske vune i kašmira (kašmir se dobija od vrste ovce koja prvobitno dolazi sa Tibeta i zove se upravo tako – kašmir, a devičanska vuna je samo ona koja se dobija šišanjem, dakle nova vuna. Ostale su, pak, one koje se dobijaju preradom vlakana stare odeće ili koristeći neupotreblje ostatake tekstilne industrije.
![]() |
Moj lepi kaput |
![]() | |
Prepoznatljiv dezen |
![]() |
Marimekko u Kamppi, Helsinki |
![]() | ||
Njihov časopis |
![]() |
Prodavnica u Berlinu |
![]() |
Prodavnica u Helsinkiju |
0 Komentari / Kommentit:
Post a Comment